söndag 2 oktober 2016

Kaboks oktoberutmaning #6 - Vinter

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Idag presenteras oktoberutmaningen hos kaboks hoppas ni är många som vill hänga på och inspireras.
Man behöver inte alls använda sig av deras produkter för att kunna delta.
Kriteriet är bara att du ska inspireras av "Vinter"

#06 - Vinter

  

Priset du kan vinna är den här läckra dien i form av istappar.
Du hittar den HÄR i kaboks webbutik.

Såhär ser min egen tolkning ut...


Jag har stansat ut fyra likadana remsor med min die av istappar och sedan färglagt med en Distress Ink på en plastficka och olika mängd vatten för att få olika stark färg. Jag blandade även i lite skimrig vit Perfekt Pearl för att få en skimrig effekt. Bara penslade på med en lite grövre pensel och lät torka innan jag satte ihop mitt kort.


Jag stämplade med kaboks God Jul stämpel på ett silverpapper men stämplade ett ord i taget på rad istället mot under varandra som den är gjuten. 


Sydde ett par sömmar och tog en silvrig snöflinga och vanlig vit tandtråd ( ja det är säkert !!) och det fick bli den enkla dekorationen.


Här syns skimret lite bättre.

Hoppa nu genast över till kaboksbloggen och låt dig inspireras till att skapa ditt eget alster och länka till utmaningen.
Ser så mycket framemot att se just DIN tolkning!!

Tusen tack för titten!!
Kram Anna :)



2 kommentarer:

  1. Härligt med så fina vinterfärger, tandtråd, du är för rolig, att bara komma på tanken haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Du❤️ Ja den var värdelös till sitt egentliga syfte, gick bara av men den kom till användning ändå 😃 Lite som sån floss sim fanns i olika färger förut . Håller formen bra också. Haha!! Kram

      Radera