söndag 24 april 2016

Mitt allra första Art Journaling uppslag...

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Jag får skylla allt eller iallafall delar av den här idén på Jeanette "Tettiz" :)
Alltså den här idén att testa Art Journaling....

Jag har länge tittat på Jeanettes härliga artistiska alster och hon har glatt hejat på och tycker absolut att jag ska testa, så då gjorde jag det!!

Varning, här kommer det...


Jag har lånat upplägget friskt av min förebild i ämnet, Jeanette!!
Men jag frågade snällt först :)
Till att börja med så limmade jag ihop sidorna två och två för lite stadigare grund och målade ytan med vit gesso, torkade.
Jag har använt två olika stämplar och ritade dom vågiga linjerna på frihand.
Sedan gick jag loss med akvarell pennor och en vattenpensel lät det torka för att slutligen skriva min text och stänka med lite svart colormist.
Plätlätt kan det tyckas men jag har massor att lära mig.



Texten är från låten Overcomer, med artisten Mandisa, som är en riktig pepp-låt för mig.
Vi har väl alla dagar då det känns lite eller kanske mycket hopplöst av små eller stora anledningar och då ger den här låten (som är inspirerad av ett bibelord från 1 Johannesbrev 5:4-5) mig ny infalls vinkel och jag kan fokusera på det positiva och ladda om.
Jag tänker att det fixar sig, jag kanske inte slipper undan problemen men jag kommer igenom dom, jag är en ÖVERVINNARE!!



Ja det var mitt allra första Art Journaling alster och kanske jag vågar mig på det igen
för det var faktiskt riktigt skojigt att leka lite med färger och text såhär.

Men vill ni ha inspiration på riktigt så är mitt råd alla dagar i veckan att titta in hos Jeanettes blogg för där hittar ni massor av läckra saker, jag lovar.

Tack snälla Jeanette för alla tips och alla hejarop!!

Hoppas ni haft en härlig helg!!

Tusen tack för titten!!
Kram Anna :)

6 kommentarer:

  1. Så otroligt läckert och jag är sååå glad att du vågade testa och att jag också kunde inspirera dig! :D Jag hoppas verkligen att du fortsätter - du kommer att lära dig mer och mer och du kommer att våga lita på dig själv och bara kunna "kladda på" - jag lovar! :D Sen har du ju redan hittat en bra infallsvinkel med din text - perfekt! :D Fortsätt!! :D Tack också får alla fina ord! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju för gullig alltså ♡ TACK!! Jo jag kommer nog att hitta på något nytt att kladda om :-) Vill ju försöka få till det liiiite mer som du med skuggor...villhöver kanske såna kritor du har... tack igen!! Kram på dig :-)

      Radera
  2. Åh vad du är härlig som testar nya saker och du gör det såå bra. Jag är så imponerad av ditt enorma "go". Underbara färger och fördelning och stämplingar. Och den texten, så bra pep vid tillfällen i livet. Tvivla aldrig på att du är en Overcomer och kör på! Jag sneglade också mycket på Jeanettes fantastiska sidor, men har inte ens kommit på tanken att försöka, men du gör det! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och DU är så härlig som hela tiden uppmuntrar och peppar mig!!! Är det nån som har ett imponerande GO är det ju Du!! Och nu kanske du också kommer på tanken att våga testa :) Det var ganska befriande att bara kladda på men jag önskar att det hade blivit så mycket snyggare. Vill ju kunna direkt :-) Ja vi är Overcomers, det vill jag dela med dig! Kram

      Radera
  3. Å vilken häftig sida! Du får till det så fint vad du än tar dig för.
    Hoppas du landat efter träffen på Fristad, det var en härlig dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh!! Du är alldeles för snäll fina du♡ men Tack så mycket jag blir så glad!! Jo jag har landat fysiskt men huvudet är kvar där ibland fortfarande :) Det var så roligt och mysigt. Som Bollnäs fast större :-) Perfekt! Kram Anna

      Radera