fredag 15 april 2016

ARTastic mid month Reveal

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Jo men visst!!
 Det är redan mitten av april månad och det innebär bland annat att det är dags för ännu mer härlig inspiration för månadens utmaning hos ARTastic.

Såhär ser månadens bild ut och kriteriet som ska finnas med är någon form av bokstäver/siffror.

April inspiration by Josh Miels with "We will remember".

April inspiration by Josh Miels with "We will remember".

CRITERIA is to use TYPOGRAPHY on your work



Ett gammalt foto på min pappa, som ung, och hans arbetskompisar på en fabrik som framställde tjära.
Jag inspirerades av den svartvita känslan och valde ett svartvitt foto. 
Många siffror och bokstäver som jag limmade fast på mitt CS och sedan målade över med gesso.
Tog också upp det lilla orange och turkosa som poppar upp lite i målningen.
Dessutom anspelar målningen på att minnas, i det fallet krigsveteranerna, men för mig att
minnas min älskade pappa som inte finns med oss här sen snart fem år tillbaka <3




Ja såhär tolkade jag det hela.
Hur skulle du göra? Jag väntar med stor nyfikenhet på att få se din tolkning :)
Hoppa nu genast över till ARTastic bloggen och få massor med mer härlig inspiration av mina otroligt duktiga kollegor i DT-teamet.

Tack för att du tittade in, vi ses!!
Kram Anna :)

2 kommentarer:

  1. Den här är underbart fin, vilka fina bokstäver också det bästa av allt, jag fick höra lite om historien igår. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK ♡♡♡ Ja tack för att du frågade och lyssnade!!! KRAM

      Radera