onsdag 3 februari 2016

Veckans Skiss #94 och lite CTK

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Jag blev så ivrig att se hur min idé till Christels läckra skiss hos Veckans Skiss skulle bli så jag satte genast igång igår kväll.
Resultatet är jag väldigt tveksam till...vet inte riktigt vad jag tycker :)
Endera är den rätt OK eller så är den rent av FUL!!
Men nu är den gjord och jag hade en trevlig kreativ stund och vad gör det om hundra år när allting kommer kring ?! ;)

Nog tjatat om det, "vi har ett resultat" !!


Fotot är på vår lilla Arvids nacke med hans flygiga, fjuniga bäbishår  som jag bara älskar!! Så trots att jag är frisör vägrar jag att klippa honom än (han blir TRE år i april!!) 
Tids nog blir jag väl tvungen... :)

Den härliga skissen som jag vred på..






Jag har använt mig av diverse fotoramar från Basic Grey som jag fått i ett av mina Citrus Twist Kits.
Text stämplarna är från Studio Calico och dom har jag fått av kära Emma ,TACK!! 
Jag använde dom som dom sitter på plast arket i förpackningen och stämplade så bara utan acrylblock.
 Plast arket fick vara "stand in" istället :)
Övriga dekorationer är också från Citrus Twist Kits.
Färgade in mitt CS med en plast förpackning och blå distress dyna på vänster sida. Höger sida använde jag en colormist istället men med samma teknik.

Har även förra veckans Sunday Sketch från CTK som jag kom på att jag glömt att visa...
Den har lite samma färger som gårdagens 3 to Inspire det vill säga grönt men tillsammans med mintgrönt och med några knall rosa detaljer för att bryta av, allt från deras December och Januari Main Kit.


Foton på Arvid och barnens kusin Axel som myser och busar i soffan uppe i Fjällnäs.

Skissen jag tolkade och även här vred på en aning :)







Ja men då var mitt maraton inlägg för idag över, hoppas det inte blev allt för långtråkigt?!

Tack snälla för titten och om du orkar, lämna gärna ett spår efter dig så blir jag jätte glad!!

Kram Anna :)


8 kommentarer:

  1. Oj, här händer det saker, två layouter idag och båda lika fantastiska. Vad kul att du använder ramar som de 4 partierna, så smart tänkt och hela layouten är sådär slarvigt underbar som jag gillar och inte kan själv. Urläcker tolkning, tack för den till VS! Inte nog med det, då kommer en gröning, så härlig den också, vilken fin text, den där awesom, ingått i ditt kit? Tack för en stor portion inspiration! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sagt det förut och säger det igen, du gör mig så glad med dina uppmuntrande ord ♡ Även om du är alldeles för snäll med mig. Men du får mig att tycka och tro att det jag gör duger rätt bra trots allt :-) Ja den Awesome texten och dom senaste trä texterna jag använt är från CTK kitet,det är Heidi Swapp. Tack igen för dina värmande ord ♡ KRAM

      Radera
  2. Two very pretty layouts...love your use of the frames.

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen vad du har gjort med Christels skiss, snygg tolkning! Gillar också den härliga layouten med Axel o Arvid. Värstigt vad du är kreativ :-) Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du bara visste hur GLAD jag blir nu!! Tack snälla Du!! <3 Ha en härlig dag kära du!! KRAM Anna :)

      Radera
  4. Snyggt tolkat! Det passade mig också bättre att vrida lite på skissen. Härliga färger. Tack för att du är med och tolkar VS! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa!!! Jag blir så glad :-) Kram

      Radera