lördag 23 januari 2016

Månadstävlingen hos Scrap och Ting

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Det pågår en härlig utmaning hos Scrap och Ting som jag här om dagen gjorde ett bidrag till.

Jenny har letat fram ett av sina otroligt vackra foton och satt ihop ett ljuvligt färgschema att inspireras utav.
Skapa precis vad du vill men inspireras av min bild och plocka upp färgerna från fotot. 
Du får använda andra färger än på färgpaletten men dessa ska framhävas mest.

Vårkänslor fick jag och satte fart med ett kort efter en ide' jag fick från ett kort jag såg någonstans på Pinterest tror jag....


Tycker jag var riktigt duktig att hitta rätt på färgerna och jag har inspirerats av blommorna naturligtvis :)


Tekniken jag använt är att du stämplar med en emboss dyna på Vellum papper och embossar med ett vitt (eller annan färg ..) pulver och värme pistolen. 
Färga sedan in med en svamp på dina motiv. Vänd sedan på Vellumet och stämpla eventuell text och montera på en kortbas.

Ja det var mitt bidrag, sätt fart och tolka och var med du också!!
Du har chans att vinna ett presentkort hos Scrap och Ting på 100 kr!!
Skulle väl sitta fint ?!

Ha nu en fortsatt skön lördag!!
Tack för titten snälla du.

Kram Anna :)






4 kommentarer:

  1. Vilket ljuvligt fint kort, jag fattar ingenting, har du gjort pappret själv? Vilken teknik du har med detta, så snyggt! Njut av söndagen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är gullig Du <3 Det är inte svårt alls!! Det är det att du måste ha ett Vellum papper som ju är lite transparent. Det embossar du ditt valda motiv på med pulver och varmluftspistol. Sedan färglägger du med vald färgdyna/or med en svamp el dyl. Vänd på pappret, stämpla ev. en text och montera på en kortbas av vanlig CS. Man kan använda typ Copic pennor också men då blir det mer skarpa linjer än med svamp. Ha en skön söndag du med!! KRAM

      Radera
  2. This is really, really pretty. I LOVE vellum. It brings a touch of softness to a project!!!

    SvaraRadera