måndag 20 juli 2015

En Liten Butiks Julitävling

Hej!

Hos En Liten Butik har dom en somrig utmaning på gång...

Dom har några fina bilder och färgerna därifrån som du ska inspireras av. 

Jag tolkade det hela såhär...


Det här är verkligen svensk sommar för mig och våran familj!!!
 Min man är nämligen bonde och den här tiden på året ska hela årets gräsåtgång skördas. Det här är foton från den första skörden och strax börjar den andra... Det är lite bitterljuvt för det är ju som sagt i allra högsta grad ett säkert sommar tecken och det är härligt att veta att allt ligger framför. Samtidigt innebär det MASSOR med jobb för min make och mycket ensam tid för mig...
Men det är ändå en häftigt känsla när vår och sommar bruket är i full gång, som sagt bitterljuvt...
Hur som helst, det ÄR svensk sommar för mig :)

Inspirations bilderna....


Några närbilder på min layout...





Papper är från ett DCWV pappersblock "Chic Chat". Text stickers från Heidi Swapp. Enamels från MME och min "like- Dislike" och kameran är ur ett Amy Tangerine set. Den gula text rutan är ur ett kit jag unnade mig för en vinst hos PaperCamellia. Jag har skvätt lite med bland annat ColorBloom Spray och så blev det några sömmar med min symaskin.
Titel bokstäverna är Simple Stories "Snap".

Ja det här är en stor del av vår svenska sommar, hur ser din sommar ut? 
Ska bli spännande att se allas olika sommar  :)

Tack för att du tittade in ho mig idag!!

Var rädd om dig!

Kram Anna :)

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger och foton. Kul att få ta del av detta, det vete sjutton om det inte är en bättre sommar än den vi har just nu. Det är så fint med de utstansade stjärnorna, ska jag försöka komma ihåg. Tack för inspirationen, jag lagrar nu haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så gullig Christel :-) Ja det är ju härligt på sitt sätt som sagt men det blir inte mycket tid med familjen då. Och nu vilken dag som helst börjar dom ta 2a Skörden så då är det dygnet runt i några dagar :-) Så glad att jag har scrappandet då. Passar på dom sena timmarna när barnen sover och maken ändå jobbar. Han har inte kommit in än, 23:07 , något som måste lagas... Men jag ska lägga mig nu. Små folket gör morgon tidigt.... :) Kram

      Radera
  2. Love the star that you've stapled near the negative image! Great use of those pp's too.....a farmer, eh? My Dad was a farmer....it's a hard life, but rewarding....me.....I have to live near the shops, LOL!! It is a fabulous memory and 'feeling' of summer ending that you've preserved here:):)

    SvaraRadera
    Svar
    1. You always make me smile Lizzy! Thanks!

      Radera
  3. Gillar! Gillar! Tack för ditt bidrag!

    SvaraRadera