lördag 30 maj 2015

Pixels and Papers - Min speciella kaffekopp

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Hos Pixels And Papers har dom ett härligt foto du ska inspireras utav.

MAY inspiration ...

Jag har inspirerats utav att det är en kvinna, förmodligen en mamma lika som jag, och kaffe koppen och den blå färgen och även blommorna.

Här kommer den, min tolkning.....


Jag hittade en så läcker LO här om veckan som jag har liftat delar utav. Ni hittar den HÄR om ni vill se den. 
Fotot är på mig, lite jobbigt men kul för våra barn senare i livet tänker jag, som ju är både en kvinna och mamma för att anknyta till utmaningen och det fotot. Blommorna och kaffekoppen ser ni ju också :)

Jag bjuder som vanligt på några när bilder...





Dom svarta cirklarna som ser ut som ringar efter en kaffekopp är Prima Marketing Cling Stamps. Skrev min journaling för hand som följer: "Den här kaffekoppen är lite speciell för mig. Den har följt mig på alla ställen jag jobbat som frisör".

Det blev, som så ofta när jag är i farten, en färg explosion men det glädjer kanske någon :)
Om inte annat blir jag glad när jag får leka med alla fina färger och eller papper. Den här hobbyn är det bästa som finns!! :)

Tack för att du hälsade på hos mig idag, trevligt!!!

Ha det gott där du  är!!

Kram Anna :)




18 kommentarer:

  1. A special memory page for you. I love your runs of colour on the background along with the rings and splats you have added. It's lovely that our inspiration picture brought back so many memories for you.Thank you for sharing at Pixels and Paper. Cheers, Di

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it is!!! Thanks dear Diane!! Means a lot to hear your nice words:-)

      Radera
  2. Stunning page - wow!!! Glad you found my blog and thanks for following he sweet comment :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh! Thanks Sarah!! You make me happy :-)

      Radera
  3. Love It!! Det här fotot är så fint och jag gillar verkligen stämpeln med kaffefläckarna :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga fina Du!!! Du är så snäll ♡ Ja det setet med stämplar är jag glad för. Kram

      Radera
  4. I just love, love, love your work Anna. You take something simple and make it look wonderful. Thank you so much for sharing this with us on ARTastic and being such an inspiration.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so so much dear Jane!!! Means so much!!!! :-):-):-):-)

      Radera
  5. I **love** how you used the coffee cup as inspiration. Your background work is amazing, and I love the "coffee ring" stamps and splatters. A stunning page indeed.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Awww!!! Thank you Karen!!! You really made my day now ♡ :-):-):-)

      Radera
  6. Love the background colors and your photos! Thanks for playing along with us at Pixels and Paper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Phillis!! Your sweet words make me so happy!!! :-):-):-)

      Radera
  7. Såå läckert Anna, härlig bakgrund, grönt och lila, oväntat fint ihop! Du gör helt fantastiska layouter! Kram

    SvaraRadera
  8. beautiful background work and colours-thanks for joining us at PIxels and Paper!

    SvaraRadera
  9. Så fin den blev! Jag känner absolut igen vissa element som färgen i bakgrunden, de svarta kafferingarna och kaffekoppstemat. Men du har gjort den på ditt sätt. Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Ami!! Vad glad jag blir:) Du är ju lite mamma åt den du med :-) kram

      Radera