fredag 15 maj 2015

Paper Issues - New Issue

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Jag hittade en rolig utmaning hos härliga Paper Issues här om dagen.
Dom ger dig olika kriterier att välja utav som då ska finnas med på något sätt på ditt alster.

Jag valde hela tre olika saker att inspireras av....

Att använda papper med stjärna mönster.
Att använda stämplar.
Att ha med hjärtan i din design.

Det slutade så här....


Dom stjärna mönstrade pappren ser ni ju och även hjärtana men stämplingen då?!
Jo då dom finns där, på den vita chipboard ramen har jag stämplat en rad av hjärtan. Det är en clearstamp från Studio Calico som jag fick i en RAK av en scrap vän här om veckan :)
Sedan är dom svarta vågiga cirklarna med text, olika små stämplar ur ett clearstamp set från Pink Paislee. Jag stämplade dom först med svart vattenfast dyna sedan täckte jag dom med ett lim som ger en glas liknande yta, finns flera sådana på marknaden. Det tar lite tid för det att torka så jag började med dom :) Ja det var dom kriterierna jag valde som sagt sedan är det ju en massa annat med ändå :)


Hello fliken och det rosa hjärtat är sådana där die cuts med "plast" tryck som du färgar in sjäv med tex. en make up svamp och färg dyna. Siffra gemet är från Studio Calico och mitt fina RAK.


Papper från Bella blvd "Color Chaos" och WRMK "Archived". Ramen på fotot är från Heidi Swapp och den runt journallingen är Crate Paper "open book".


Dom små söta hjärtana är Epoxy Stickers från KaiserCraft. Sydde med symaskinen på mina text remsor. Här ser man mina stänk av olika Colorbloom sprayer och jag använde lite olika vatten färger också.


Min journalling skriven på min skrivmaskin.


Raden med text längst till höger är en lång stickers remsa från Bella blvd kitet pappren kommer ifrån.

Foto serien handlar om att Astrid förklarar hur man gör när man gungar "Man ska backa och sparka ditåt och ditåt". Hur enkelt som helst ju :)

Tack för att du hälsade på, trevligt!!

Ha det gott tills vi ses!

Kram Anna :)


12 kommentarer:

  1. Absolutely the most gorgeous page:) LOOOVE the hearts on the frame stamped like that! I really, really like the typed journaling & the sticker up the side - the words - lovely. You've ROCKED this one....& truly, I think you will go far with your scrapping. You have such a unique style:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you from the bottom of my heart Lizzy!!! You made my Day now!!♡

      Radera
  2. This is gorgeous Anna! Absolutely love all of the textures, layering, stamping, etc! And its just the perfect amount of pink. LOVE!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!! Emma!!! :-):-):-) Thank you so much!! I'm so honored of your beautiful words!!:-)

      Radera
  3. Mycket fint!! Många fina detaljer. Jag gillar mest hur de små söta hjärtana liksom smälter in i färgstänken. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän!!! Värmer mitt scrap hjärta massor! Dom epoxy stickersen har rosa dots med oxå! Och till ett bra pris! Kram :-)

      Radera
  4. Egentligen behöver jag inte tillägga något, håller fullständigt med alla ovationer och jag blir så lycklig över hur fantastiska saker du gör! Njut nu Anna, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!!!! Snälla rara du!!!! Du är så gullig med mig♡ Jag ska försöka njuta lite.... Kram

      Radera
  5. Håller med övriga...den här blev bara sååå läcker!!!

    SvaraRadera
  6. Wonderful page! Lots of great details with all the layers! Congratulations for being a featured fan at Paper Issues!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Ruth :-):-):-) You make me happy! :-)

      Radera